Nowa forma treningu

Tutaj możemy swobodnie porozmawiać na temat gry.

Nowa forma treningu

Postprzez Techniczny » 20 cze 2016, o 12:34

Witam,

W tym temacie przedstawię planowane zmiany w treningu. Chciałbym poznać Waszą opinię. Zmiany mają na celu większe zaangażowanie gracza. Obecnie wystarczy przeznaczyć chwilę czasu dziennie na grę i rozwijamy się identycznie, jak osoby przeznaczające po kilka godzin. Docelowo razem z treningiem chcielibyśmy zmienić schemat umiejętności, lecz o tym niżej. Poniższy post zakłada zmianę boksu na MMA. W przypadku braku takiej zmiany, odpowiednie punkty dostosowane będą do boksu.


1) Wyczerpanie organizmu
Punkty witalne odchodzą w zapomnienie. W zamian wchodzi wyczerpanie organizmu. Każdy trening (opis poniżej) podnosi wyczerpanie organizmu. Jest ono określone w procentach. Gdy urośnie do 100%, trening staje się niemożliwy i należy poczekać, aż wyczerpanie się obniży. W dzień zawodnik regeneruje się wolniej, natomiast w nocy, w określonych godzinach, szybciej (symulacja snu). Wyczerpanie nie będzie miało wpływu na zachowanie w walce, jako że walki są rozplanowane dość często.


2) Nowy schemat umiejętności
Ilość umiejętności znacznie wzrośnie i zmieni się nazewnictwo.

Umiejętności fizyczne - atrybuty
Umiejętności fizyczne staną się atrybutami i zostaną podzielone mniej więcej tak:
Tułów: odporność, kondycja
Ręce: siła, szybkość
Nogi: siła, szybkość
Te atrybuty będą przedstawione w procentach (0-100%). Jednakże jest tutaj wielki haczyk. Dla danej grupy (tułów, ręce, nogi), trening będzie podnosił tylko jeden z atrybutów (siła, szybkość). Jeśli drugi będzie przekraczał 40%, będzie wtedy malał. Gdy nietrenowany atrybut będzie przekraczał 85%, jego spadek będzie większy niż trening pierwszej umiejętności. Może brzmieć to dość pokrętnie, ale oznacza tyle, że nigdy siła i szybkość (oraz odporność i kondycja) nie będą mogły jednocześnie przekroczyć 85%. Najprościej wyjaśnią to przykłady:
a) Zawodnik ma 60% odporności i 30% kondycji. Wykonał właśnie trening podnoszący odporność o 0.3%. Odporność rośnie o 0.3%, natomiast kondycja nie maleje, bo jest poniżej 40%.
b) Zawodnik ma 60% odporności i 50% kondycji. Wykonał właśnie trening podnoszący odporność o 0.3%. Odporność rośnie o 0.3%, lecz kondycja maleje np. o 0.1%, ponieważ przekroczyła 40%.
c) Zawodnik ma 75% odporności i 75% kondycji. Wykonał właśnie trening podnoszący odporność o 0.3%. Odporność rośnie o 0.3%, lecz kondycja maleje np. o 0.2%, ponieważ przekroczyła 40% (podobnie jak przykład powyżej).
d) Zawodnik ma 95% odporności i 75% kondycji. Wykonał właśnie trening podnoszący odporność o 0.3%. Odporność rośnie o 0.3%, lecz kondycja maleje np. o 0.2%, ponieważ przekroczyła 40% (podobnie jak przykład powyżej).
e) Zawodnik ma 75% odporności i 95% kondycji. Wykonał właśnie trening podnoszący odporność o 0.3%. Odporność rośnie o 0.3%, lecz kondycja maleje np. o 0.4%, ponieważ przekroczyła 85%. UWAGA! Kondycja spada o większą wartość, niż wytrenowanej zostało odporności.
f) Niemożliwe jest przekroczenie odporności i kondycji niż 85% w tym samym momencie.
Powyższe punkty dotyczą również pary siła-szybkość w takiej samej zależności. Atrybuty będą delikatnie spadać każdego dnia. Jednakże będą to małe wartości. Ma to wymusić przynajmniej ich rzadki, lecz regularny trening, gdy osiągną maksymalne (docelowe) wartości.

Umiejętności techniczne
Chcemy, aby umiejętności techniczne decydowały o przebiegu walki, gdy atrybuty (um. fizyczne) będą wytrenowane maksymalnie. Taki schemat ciekawie odzwierciedla rzeczywistość. Umiejętności technicznych będzie cała masa, np:
- lewy sierpowy,
- prawy sierpowy,
- lewy podbródkowy,
- prawy podbródkowy,
- lewy/prawy high kick,
- inne ciosy.
Jak widać, każdy cios będzie miał osobny wskaźnik treningu. Na każdej sesji treningowej będziemy mogli trenować kilka z nich. Oprócz powyższych ciosów, umiejętnościami będą również techniki kończące, np.:
- duszenie trójkątne,
- gilotyna,
- gogoplata.
Każdy z ciosów w trakcie walki będzie miał szanse na zastosowanie. W skrócie będzie to:
[stała szansa na zastosowanie umiejętności] + [szansa na zastosowanie umiejętności wynikająca z wytrenowania]
Standardowe ciosy (proste, sierpowe, może low-kicki) będą miały pewną stałą szansę na zastosowanie, więc brak ich treningu może sporo kosztować. Natomiast większość techniki kończących tej stałej wartości mieć nie będzie. Więc nie będzie obaw, że zawodnik rozpocznie jakieś duszenie, nie potrafiąc go w ogóle.


3) Przebieg treningu
Na początek, aby było łatwiej, musicie zapomnieć o obecnej formie treningu :) Po wejściu w zakładkę "Trening", ukaże się lista możliwych miejsc do treningu: "Siłownia", "Wolne powietrze", "Basen", "Oktagon" (może coś jeszcze). Po wejściu w określoną pozycje, pokaże się lista dostępnych czynności (treningów) dla tego miejsca. Na przykład po wejściu w "Wolne powietrze", będziemy mieli do dyspozycji "Przebieżki", "Rytmy", "Interwały biegowe" itp. Po wejściu w "Basen" opcji będzie mniej form treningu, a po wejściu w "Siłownię" dużo więcej. Siłownia będzie oferować trening głównie umiejętności fizycznych, natomiast oktagon technicznych.
Każdy rodzaj treningu będzie odpowiednio opisany i będą przy nim następujące informacje:
- trenowane umiejętności (atrybuty lub umiejętności techniczne),
- minimalny czas treningu (trening nie będzie mógł być krótszy niż wyznaczony czas, nie można anulować treningu),
- optymalny czas treningu (do tego czasu trening będzie maksymalnie wydajny, gdy trening przekroczy ten czas, będzie mniej wydajny),
- wzrost wyczerpania organizmu na godzinę (treningi siłowe mocniej męczą, basen męczy mniej).
Być może walki sparingowe również będą podnosiły pewne umiejętności jako forma treningu.

Czuwanie nad przebiegiem treningu
Gdy już wybierzemy trening, ustawimy jego czas i go rozpoczniemy, będzie konieczność czuwania nad treningiem. Pokazany będzie suwak z zaznaczonym wskaźnikiem. Optymalny trening będzie, gdy wskaźnik będzie na środku. Podczas treningu, będzie on przesuwał się w którąś ze stron. Obowiązkiem gracza będzie poprawienie zawodnika, gdy ten błędnie trenuje - do tego będą służyły odpowiednie guziki. Wtedy wskaźnik będzie wędrował bliżej ku środkowi suwaka. W zależności od położenia suwaka, trening będzie bardziej lub mniej skuteczny (więcej lub mniej punktów do umiejętności).
Jeśli nie mamy czasu siedzieć przed komputerem, będzie możliwość zatrudnienia trenera. Trenerów prawdopodobnie będzie 5-ciu. Każdego będzie możliwość zakupienia za dolary (zwykłą walutę w grze) lub za PP. Każdy z trenerów będzie lepiej lub gorzej poprawiał zawodnika, więc efekt treningu będzie odpowiednio inny. Jednak nasze zarobki w walce będą decydować czy stać nas na trenera droższego, czy tańszego.


PODSUMOWANIE
Proszę o opinie na temat proponowanych zmian. Zmiana formy treningu jest w zasadzie pewna. Dyskutować możemy tylko nad tym, na co będzie zmieniona. Przedstawione wyżej propozycje wydają się naprawdę fajne i mam nadzieję, że Wam się też spodobają :)

Pozdrawiam
Techniczny
Administrator
 
Posty: 235
Dołączył(a): 29 maja 2015, o 14:38

Powrót do Pogaduchy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron